Pijlers

Onze missie en visie krijgt vorm middels vier pijlers.

Goede basisvaardigheden

Beheersing van de basisvaardigen is van belang voor het functioneren in de samenleving, zo stelt de Onderwijsinspectie. Wij zien het dan ook als onze taak om deze basisvaardigheden voor rekenen, lezen en taal/spelling aan te bieden aan onze leerlingen, afgestemd op ieders niveau.

Wereldburgerschap

Wij stellen onszelf als doel kinderen voor te bereiden op de toekomstige maatschappij. Met elkaar samenwerken aan de kennisvakken geschiedenis, aardrijkskunde, biologie, Engels, beeldende vorming, culturele vorming, muziek en catecheselessen dragen bij aan deze ontwikkeling. Kinderen krijgen zo de ruimte om zich te ontwikkelen tot wereldwijze kritische denkers.

Talentontwikkeling

Elk kind beschikt over talenten. Het is aan ons de taak om deze talenten te ontdekken en het kind te stimuleren deze talenten verder te ontwikkelen. Dit doen wij door een breed en gevarieerd aanbod.

Er zijn vakdocenten voor beeldende vorming, muziek en bewegingsonderwijs. Daarnaast worden kinderen in de basisstof uitgedaagd door werk aan te bieden op het eigen niveau en waar nodig verrijkt en verdiept middels de methode Levelwerk. Ook Spaans van een vakdocent behoort hier tot de mogelijkheden.

Culturele vorming krijgt binnen ons onderwijs veel aandacht. Onze leerlingen worden uitgedaagd om hun eigen uitdrukkingsvaardigheden te ontwikkelen, zich bewust te worden van de cultuurhistorische omgeving en waarde te hechten aan cultuur.

Eenheid & Sfeer

Wij vinden het belangrijk dat de Emmaüs een plek is waar kinderen met plezier naartoe gaan. Een plek waar ze zich veilig en vertrouwd voelen. De leerkrachten hebben er zin in. De sfeer is goed. Onderwijs maak je samen; samen met de kinderen én hun ouders. Wij hechten waarde aan deze samenwerking en vinden het belangrijk om met kinderen en ouders in gesprek te gaan en te blijven. Zo streven wij naar een onderwijsleersituatie waarbij het kind een continu ontwikkelingsproces doorloopt.